چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر را که لکنت زبان داشت کاهش دهم؟

مطالب دیگر:
📌تحقیق با موضوع آشنایی با جیگ و فیکسچر📌تحقیق با موضوع آسانسورها📌تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای📌تحقیق با موضوع اجزاء مختلف ماشین📌تحقیق با موضوع واشر (انواع) (صنایع شیمیایی و پتروشیمی)📌تحقیق با موضوع روبات مسیر یاب ربوحشره📌تحقیق با موضوع روان کاری هیدرواستاتیکی📌طرح لایه باز برچسب عرقیات گیاهی (عرق بهارنارنج)📌مقاله تصویر سازی شعر کودک📌تحقیق در مورد ترسیم📌تحقیق با موضوع جنس های فریم دوچرخه با تمركز به روش های ساخت فیبر (الیاف)📌تحقیق با موضوع سیستم های نانوالکترومکانیک (NEMS)📌تحقیق با موضوع انکدر دوار📌تحقیق با موضوع عملکرد و کاربرد روانکارها در صنعت📌تحقیق با موضوع مروری بر سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز📌تحقیق با موضوع خواص و كاربردهای PVC📌تحقیق با موضوع كاربرد GPS📌تحقیق در مورد تحول تصویر زن در آثار هنری اروپا و ایران📌تحقیق با موضوع تفاوت موتورهای دیزل دو زمانه و چهار زمانه📌تحقیق با موضوع ترمز📌مقاله در مورد تحول بیان سینمایی📌تحقیق با موضوع پایداری حرارتی الاستومرهای پلی یورتان (1)📌تحقیق سیستم ترمز سالنهای مسافری - از نظر سوپاپهای سه قلو، سوپاپهای اضافی، EB3، تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش)📌تحقیق درس تاریخ هنر، کوبیسم 98 ص📌تحقیق با موضوع میز هیدرولیکی و كاربرد آن
چگونه,توانستم,مشکل,روخوانی,دانش,آموزم,امیر,را,که,لکنت,زبان,داشت,,کاهش,دهم؟,چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر را که لکنت زبان داشت,کاهش دهم؟, چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر را که لکنت زبان داشت کاهش دهم؟ ,چگونه ,,,|31027958|brf
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر را که لکنت زبان داشت کاهش دهم؟ آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.


دانلود ورد با موضوع دارای 28 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد صفحه : 28 صفحه


فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش


آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:
وزارت آموزش و پرورش
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان ....
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر را که لکنت زبان داشت کاهش دهم؟
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :

پست سازمانی :
رشته تحصیلی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر محمد را که لکنت زبان داشت کاهش دهم؟

اين ‏كه من روى مسائل مربوط به دانش‏آموز و آموزش و پرورش و مسائل تحصيل و تربيت، اين همه تكيه مى‏كنم و هرجا و با هر كسى كه احساس بكنم به نحوى با مسائل تعليم و تربيت ربط دارد ارتباط برقرار مى‏كنم و نظرم را مى‏گويم، دنبال كار را مى‏گيرم، به خاطر اين است که من از آينده مى‏ترسم
.
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .



تشكر و قدرداني:
اينك كه اين اقدام پژوهی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت پژوهش داشته اند متشكريم.


چکیده
لکنت زبان یکی از مهمترین اختلالات گفتاری است که از کهن ترین ادوار در میان جوامع بشری شایع بوده است. فردی که لکنت زبان دارد، در بیان اصوات، هجاها و یا کلمات ، دچار گیر و مکث، کشش و تکرار می شود. لکنت زبان معمولا با حرکات بدنی مانند تکان دادن دست، سر، گردن، و ... همراه است.پژوهشگران سه عامل را در پیدا کردن لکنت زبان موثر می دانند . فیزیکی ، عاطفی، و تقلید از کودکان و نوجوانان لکنتی دیگر. لکنت در پسران سه برابر دختران است.لکنت عبارتست از تکرار، کشش و یا قفل شدن غیر ارادی کلمه یا بخشی از کلمه ای فرد قصد بیان آن دارد. کودکان و نوجوانانی که لکنت دارند می دانند چه می خواهند بگویند و قبلا آنها را صدها یا هزارها مرتبه بدون لکنت گفته اند. با این حال، این بار علی رغم تلاشهایی که می کنند قادر نیستند کلمه را به راحتی و بدون تقلا ادا کنند.

لکنت زبان مشکلی گفتاری ـ حرکتی است که به دلایل ناشناخته ای به وجود می آید و علت دقیق و مشخصی ندارد. می توان گفت که تربیت بد، اضطراب، کم هوشی و ... در بروز آن تأثیر ندارد. فراوانی ابتلا به لکنت در پسران نسبت به دختران سه به یک است و با افزایش سن، این عدم تناسب افزایش می یابد.اختلال «لکنت زبان» انواع متفاوتی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:
1. تکـــرار صداها مثـــل (گ ـ گ ـ گ ـ گـــریه)، تکــــرار سیلاب هــــا مثـــل (گر ـ گر ـ گر ـ گربه)، تکرار کلمات مثل (گربه ـ گربه ـ گربه) و بالاخره تکرار عبارات (گربه ی زرد ـ گربه ی زرد ـ گربه ی زرد آمد).2. توقف ها و مکث های بی جا و نامتناسب بین صداها و کلمات3. کش دادن و امتداد کلمات (م ن) و ...
اینجانب .... در بین دانش آموزانم با موردی برخورد نمودم که دارای این مشکل بود . دانش آموز مورد نظر که امیر محمد نام داشت. دارای لکنت زبان بود و در روخوانی مشکل داشت و من در این سدد برآمدم تا مشکل وی را برطرف نمایم.
مقدمه
بی تردید یکی از نعمتهای گرانقدر الهی نعمت کلام است. از جمله نشانه ها و معیارهایی سنجش میزان هوش، مهارت برقراری روابط اجتماعی، اعتماد به نفس، احساس و نگرش، مسئولیت پذیری، قدرت یادگیری استدلال، منطقی انتقال معلومات، اخلاق، ادب و هنر فرد، سخن گفتن و مهارت کلامی اوست. لکنت زبان هرگز عیب و عار نیست، بدزبانی، غیرحق و ناروا سخن گفتن ننگ و زشت است، لکنت زبانی می توان با تمرین و بهره گیری از تخصص گفتار درماندگان مجرب درمان نمود. اما بد زبانی ( فحش، دروغ) غیبت و تهمت ناروایی را باید با ایمان اخلاص شجاعت اخلاقی و تقویت اراده و اعتماد به نفس اصلاح نمود. ناتوانی کلامی می تواند موجب سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان شود، مخصوصا زمانی وان راپیر (دهقانی 1369 ص8) معتقد است درمان لکنت اولیه بهتر است از طریق بحث با والدین صورت گیرد و اگر چنانچه لازم است کار درمان مستقیم انجام شود. این کار از طریق ارائه مهارتهای شخصی و مهارتهای گفتاری صورت می گیرد. تحقیقات زیادی درباره نقش والدین و روشهای درمانی ناشی از آن انجام شده است. برای مثال توماس کروکوپر ( خجسته مهر 1373 س 37 ) معتقد اند والدین کودکان و نوجوانان لکنتی دانش و اطلاعات اندکی درباره ی لکنت و پیامدهای روانی و اجتماعی بر کودک و بزرگسال لکنتی دارند.
...