راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش ایه ........ دوره ابتدایی در مدرسه عادی

مطالب دیگر:
پاورپوینت معرفی نشان BPN- MANAپاورپوینت جوشکاری و چسبکاریطراحی کاتالوگ های جدید محصولات شرکت بادران قسمت 1طراحی کاتالوگ های جدید محصولات شرکت بادران قسمت 2دوروش بسیار مطمئن و بی نظیربرای فروش بیشتر در فورکیاآموزش شروع کسب و کار اینترنتی با تلگراممستند جدید و جنجالی تن فروشیپکیج آموزشی ثروت نتآموزش صوتی روانشناسی تنبلیپاورپوینت آموزش درس بیست و دو کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی ( بازسازی ویرانه ها)Attract LOVEمقاله کارت هوشمند درس شیوه ارائه + پاورپوینتکتاب (راهنمای کامل زبان ایتالیایی) The Complete Idiots Guide to Learning Italian7 ساعت مکالمات صوتیِ فارسی - ایتالیایی به همراه متنآموزش CSSاطلاعات لازم جهت پرورش تمساح شامل 4 فايلplcPLL چيست و چه کاربردهايي داردابداع كليد هاي جيوه ايابررسانايياتوماسيون توسط سيستمهاي نتوماتيكاتوماسيون صنعتي و شبكه هاي ارتباطياحتراق آتشاختراع تلفناختصاص ترافيک چندين سرويس در مخابر ماهواره اي
راههای,پاسخ,دهی,به,نیازهای,ویژه,دانش,آموزان,تیزهوش,,ایه,,,,,,,,,,دوره,ابتدایی,در,مدرسه,عادی,راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش,ایه ,,,,,,,, دوره ابتدایی در مدرسه عادی, راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیز,,,|31027947|brf
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش ایه ........ دوره ابتدایی در مدرسه عادی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.


دانلود ورد با موضوع دارای 27 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد صفحه : 27 صفحه


فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش


آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:
وزارت آموزش و پرورش
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان......
عنوان اقدام پژوهی :
راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش پایه ........ دوره ابتدایی در مدرسه عادی
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
رشته تحصیلی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
شماره همراه :
عنوان
راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش پایه ........ دوره ابتدایی در مدرسه عادی

اين ‏كه من روى مسائل مربوط به دانش‏آموز و آموزش و پرورش و مسائل تحصيل و تربيت، اين همه تكيه مى‏كنم و هرجا و با هر كسى كه احساس بكنم به نحوى با مسائل تعليم و تربيت ربط دارد ارتباط برقرار مى‏كنم و نظرم را مى‏گويم، دنبال كار را مى‏گيرم، به خاطر اين است که من از آينده مى‏ترسم
.
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .



تشكر و قدرداني:
اينك كه اين اقدام پژوهی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت پژوهش داشته اند متشكريم.

چکیده
همه ی ما می توانیم در ذهن خود فرد یا افرادی را که هوش بالایی دارند مجسم کنیم. ما تحت تأثیر دانش و مهارت های آنها قرار می گیریم و گاه متعجب می شویم که آنها چگونه می توانند با صرف کوشش بسیار کمی مطالب زیادی را یاد بگیرند. گاهی اوقات فکر می کنیم این هوش از کجا آمده است؟ آیا این هوش فقط ناشی از عوامل ژنتیکی است و یا والدین و معلمان این دانش آموزان برای شکوفایی هوش آنها تلاش کرده اند؟ آیا افراد دیگری در جامعه وجود دارند که از هوش بالایی برخوردار باشند ولی به دلایل زیادی هوش آنها کشف نشده و یا افزایش پیدا نکرده است؟
آنچه اهمیت دارد این است که معلمان باید با توجه به توانایی های دانش آموزان، کیفیت آموزش خود را بالاتر ببرند و راه هایی برای رشد توانایی ها و خلاقیت دانش آموزان فراهم کنند. زیرا بسیاری از این افراد در آینده دانشمندان، هنرمندان و اقتصاددانان جامعه خواهند شد. دانش آموزان تیزهوش به تنهایی نمی توانند توانایی های بالقوه ی خود را ظاهر کنند و هوش آنها به شکل ماده ی اولیه ای است که باید شکل بگیرد.کارشناسان علوم تربیتی معتقدند در صورتی که کودکان مستعد در شرایط مناسب آموزش دیده و فعالانه در جریان یادگیری شرکت داشته باشند در آینده به مبتکران و نوآورانی مبدل خواهند شد که سهم وافری در فرایند پیشرفت و توسعه علمی در ابعاد منطقه ای و ملی و بین المللی ایفا می کنند . با انجام پژوهش در مقطع متوسطه می توان میزان یاد گیری افراد را افزایش داد . بنابراین باید پژوهش به کودکان آموزش داده شود تا در آینده شاهد تحقیقاتی کاربردی و پر بار باشیم ..بنابراین برای ایجاد و تقویت روحیه پژوهشگری در محیط پرورشی مدرسه باید به کودکان اجازه سوال کردن داده شود و در پاسخ به سئوال آنها معلمان باید بروند یاد بگیرند و اگر پاسخش را پیدا نکردند از دیگران بپرسند ، اما هیچگاه استعداد نوجوان را کور نکنند و در تقویت فرهنگ و تحقیق کوشش و سعی وافی بنمایند. توجه به این اصل اساسی در نظام آموزشی و برنامه ریزی درسی ما را به رویکرد مهم و نوینی به نام رویکرد پژوهش محور روبرو می سازد.
کلیدواژه :
نیاز ویژه -دانش آموزان -تیزهوش- - پژوهش
مقدمه
مفهوم تیزهوشی برای طیف وسیعی از دانش آموزان با توانایی های فوق العاده در حیطه هایی مانند هوش، خلاقیت، مهارت های نظری، توانایی رهبری و امور هنری به کار می رود. به طور کلی به دلیل عدم اتفاق نظر روان شناسان در تعریف هوش، تعاریف متفاوتی برای تیزهوشی ارائه شده است. از دید ترمن (1) ( 1925 ) تیزهوشی به عنوان هوش عمومی بالا است، و استانلی (2) (1976) آن را توانایی و استعداد بالا در حوزه ی تحصیلی خاصی تعریف می کند. در تقسیم بندی « وکسلر » به کودکانی که هوش بهر آنها بیش از 130 باشد تیزهوش گفته می شود و بالاخره « مارلند » تیزهوشی را چنین تعریف می کند، کودکانی که به تشخیص متخصصان روان شناسی و روان سنجی دارای توانایی های برجسته ای هستند و قادر به انجام امور در سطحی عالی می باشند. این افراد نیز مانند سایر کودکان استثنایی برای به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه ی خود نیاز به آموزش های ویژه ای دارند. « مارلند » معتقد است که این افراد توانایی فوق العاده در حداقل یکی از حوزه های شش گانه ی زیر را دارند:
توانایی هوش کلی، استعداد درسی ویژه، خلاقیت، رهبری، ذوق و استعداد هنری و توانایی روانی - حرکتی.
علاوه بر واژه ی تیزهوش اصطلاحات دیگری نیز برای توصیف افرادی که به شکلی سرآمد هستند به کار می رود مانند: با استعداد، خلاق، بصیر، نابغه و پیشرفته.
...